lördag 20 april 2013

När det räknas

...dygn, dagar, timmar, minuter... åh, men då går tiden så sakta!! Sedan, när man har något roligt på gång för ovanlighetens skull, ja men wam bam thank you mam bara så är det över och förbi. Varför är det så?

Just nu känns det som en evighet bort men för varje gång jag lägger mig och sover så kommer jag ett dygn närmare det där magiska datumet. 31 maj. Smaka på det! 31 maj. Visst är det alldeles ljuvligt underbart? Dagen D, D som i Då flyttar vi. Woop woop!!

I dag har jag blivit av med ett av köksmöblemangen. Hurra! Eller blivit av med, det är inte flyttat än utan står tryggt kvar i mammas kök tills det är dags för det att få nytt hem hos äldste sonen. Bra när saker kommer till användning och det hos någon som behöver det. Då har jag inte slitit med slipning och målning helt i onödan i alla fall. Själv behåller jag det gigantiska slagbordet som hängt med familjen i snart 18 år nu. Det är just nu under slipning och sedan blir det kvistlackning och så ett par lager vit färg, sedan så är det redo för det nya köket. De fina gamla stolarna som jag fyndade på loppis för sammanlagt ynka 40 pix ska också slipas och få sig inte bara vit färg utan även ny klädsel.

Till det som ska bli köksmöblemang var jag och shoppade en detalj igår. En superfin ljuslykta från Trädgårn här i byn. Har inte hunnit ta någon bild på den än men har en från när vi var dit på fönstershopping förra helgen:









Fotot gör den inte riktigt rättvisa direkt, en är verkligen hur fin som helst. Funderar på att spraya den vit men det ska jag tänka lite till på.

Dottern gjorde sitt första inköp till nya rummet. Det var tänkt först att det skulle gå i rött, vitt och blått, New England-stuk, men nu får vi fundera om lite och inreda efter den nya ljuslyktan. Kommer nog bli hur fint som helst ändå tror jag. Det är den större modellen längst fram:







1 kommentar:

  1. Vilka vackra ting =)))
    Ja du när man längtar och längtar är jobbigt.. Men jag tycker att det är jobbigare när det är över..
    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck innan du går...