söndag 14 april 2013

När det kliar i köptarmen

Pollen. Detta årligen återkommande elände. Näsan är täppt, huvudet värker och astman går bananas. Underbart!

Gårdagens promenadutflykt till Trädgårn här i Söderfors blev en dagens. Istället för blåst och snöyra så fick vi en vindstilla promenad i solskenet.

Eftersom dom slog upp portarna för säsongen i går så var det ju inte så mycket ståhej att titta på i själva trädgården ännu, men det var på G. Stora vagnar med rosplantor, hallon och annat ljuvligt godis stod i gången och blev uppackade. Jag och dottern tog oss en tur bland deras fina inredningssaker och bland den underbara avdelningen med trädgårdslyst.

Så fort vi har flyttat och jag har inventerat vår trädgård, då ska jag kidnappa någon med körkort och bil som får äran att susa iväg med mig till just Trädgårn. Det ska handlas blommor, buskar och bär. Jag vill ha en härlig oas att njuta av under sommaren. Väldoftande blommor, vackra blickfång, varma sommarkvällar, doften av grillat och, förhoppningsvis, trevligt sällskap.

Lyckades få med mig lite bilder från dagens utflykt med en bråkdel av allt det vi vill ha till det nya hemmet.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck innan du går...