lördag 13 april 2013

När det snöar

...ja, då drar vi till "Trädgårn" här i byn som säsongsöppnar i dag. Härligt! Jag bara älskar den butiken. Massor av fina växter av alla de slag, trädgårdslyst, fina inredningsdetaljer och dom har dessutom en alldeles underbar liten loppis. Loppisen är till förmån för Cancerfonden så det är väl spenderade ören.

Jag behöver ju  nytt porslin innan vi flyttar och i morse kom jag på den briljanta idén att varför köpa nytt? Det finns ju loppisen och förra året, då fanns det hur mycket fint porslin som helst att välja och vraka bland. Så i dag ska jag spana in och när jag får in lite nya futtiga korvören på botten av den väldigt tomma kassakistan, då ska jag gå dit och slå till. För jag tycker att det är bra fint med GreenGate, PiP osv., men det är ännu finare att blanda t.ex. GreenGate med gammalt ljuvligt porslin. Jag kan ju bara hoppas på att förra årets stora funderare för min del, en fantastisk design-servis för nästan ingenting, finns kvar. Då slår jag nog till på den. Tar med mig kameran så kommer det förhoppningsvis bilder i eftermiddag.

Nu: Frukost och vänta på att tvättladdning nr 1 blir klar (jo då, vi kör tvättstuga andra dagen på raken, lovely!).
Snart: Snöig och blåsig promenad ner till hamnen och Trädgårn. I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck innan du går...